2007-05-13

Projekto vizija

Disclaimer: INDAGO authorities issued a requirement to present project vision in lithuanian language, so here it is. Original article can be found here.


Pagrindinė projekto mintis - atgaivinti seną klasikinį žaidimą "Lode Runner", tik vietoj dvimačio vaizdo naudoti trimatį ir išplėsti kai kurias žaidimo taisykles.


Retrospektyva
Pirmiausia prisiminsime pagrindines šio klasikinio žaidimo taisykles ir idėjas:

  • Žaidimo laukas yra plokščias dvimatis labirintas, primenantis nebaigtas statybų konstrukcijas, kurios susideda iš platformų (pastato aukštai) ir kopėtėlių. Štai pavyzdžiui toks labirintas:

Pav. 1. Lode Runner daugiaaukštis labirintas

Labirintą sudaro platformos ir sienos iš plytų, turėklai kabantys ore(skirti įsikibti rankomis) ir kopėtėlės. Kai kurios sienos ar platformos yra vienalytės ( nesugriaunamos).
  • Pagrindinis veikėjas yra valdomas žaidėjo (t.y. "gerasis vyrukas"). Jo užduotis yra lakstyti po labirintą ir rinkti aukso dėžes, tačiau reikia išvengti "blogiuku". Jis gali lipti kopėtėlėmis aukštyn arba žemyn, pasinaudoti turėklais, kad persikeltu per prarają, ir netgi išmušti duobę grindyse, jei jos yra iš plytų.
  • Blogiukai (robotai). Nerangūs ir lėti veikėjai vejasi gerietį po labirintą. Kai blogiukas įkrenta į duobę grindyse, jis lieka ten kurį laiką kaboti, o po to išsiropščia ir toliau bando pagauti pagrindinį veikėją. Tačiau išmuštos duobės grindyse regeneruoja - vėl tampa plytinės - ir jei robotas nespės iš jos išlipti - žus. Iškart po to nukrenta kitas bolgiukas iš dangaus į labirintą atsitiktinai parinktoje vietoje ir tęsia savo pirmtako darbus.
  • Aukso dėžės. Jos išmėtytos po visą labirintą ir geriečio užduotis - jas surinkti. Kai tik surenkamos visos dėžės, atsiranda kopėtėlės vedančios į dangų. Gerietis turi jomis palipti į patį viršų ir tada laikoma, kad jis laimėjo.
Naujos kartos Lode Runner
Taigi, kadangi turime trečią matavimą iškarto kyla klausimas - kaip išplėsti dvimatį labirintą iki trijų? Tarkime dvimatis labirintas pasidaro vienos plytos storio trimatis objektas:

Pav 2. Trimatis labirintas.

O kad būtų linksmiau, tegul žaidėjas mato visa vaizdą iš savo veikėjo akių (t.y. FPS - First Person View). Bet tada Quake stiliaus dvimatis žaidimas turi viena problemą - kaip matyti priešininkus, kuriuos užstoja sienos ir grindys? Klasikinis žaidimas turėjo vaizdą iš šono, tad žaidėjas galėjo vienu metu matyti visa labirintą ir strategiškai pasirinkti tolimesnius veiksmus. Taigi, pabandysim įvesti dar vieną patobulinimą - veidrodžius. Žaidėjas bet kuriuo momentu gali pasisukti ir matys viso labirinto atspindį šalia stovinčiame veidrodyje.

Pav 3. Veidrodis šalia labirinto

Pav 4. Kaip žaidėjas gali matyti labirinto vaizdą

Kiti patobulinimai
Papildomi patobulinimai bus įgyvendinti jei liks laiko. Planuojamos naujovės:
  • Animuota žaidimo aplinka. Labirintas ir veidrodis patalpinami į teminę aplinką - miestą, gamtos landšaftą, kosminę stotį ir t.t.
  • Žaidimas per Internetą ar vietinį tinklą su kitais žaidėjais.
  • Įdėti tikrą treciąjį matavimą, t.y. kad labirintas turėtu atšakų kuriomis galima vaikščioti ir į gylį
  • Dvimačiai labirintai susukti į cilindrą.
  • Kitokios blogiukų rūšys ir elgsena
  • Kitokie platformų ir sienų tipai (neregenruojančios grindys ir t.t.)
  • Įvairūs daiktai padedantys geriečiui (pvz. pistoletas)

Nuorodos
Lode Runner Wikipedijoj: http://en.wikipedia.org/wiki/Lode_Runner
Indago svetainė http://indago.puslapiai.lt

3 comments:

ReTrY said...

Ideja nereali :) Labai laukiu sito zaidimo :)

Anonymous said...

gera pradzia

Anonymous said...

Taip, tikriausiai todel